Därför borde du som företagare investera i sökmotoroptimering

Inga kommentarer

Precis som all marknadsföring investerar man i sökmotoroptimering för att exponera sitt företag för potentiella kunder. Till skillnad mot traditionell marknadsföring som endast ger exponering så länge man betalar för annonsen kan sökmotoroptimering ge exponering under en mycket längre tid och på så sätt driva mer försäljning till ditt företag. Förutsatt att det görs på rätt sätt, gör man det på fel sätt kan man istället förlora hela sin exponering

Så får du en framgångsrik företagssida på Facebook

Inga kommentarer

Jag ser att allt fler och fler företag på Facebook som har taktiken att skapa så kallade ”gilla dela-tävlingar” för att exponera sitt företag och få fler gilla-markeringar. Förutom att denna metod är olaglig i Sverige så bör man som företagare fråga sig vad man vinner på att skapa tävlingarna. För om man tar ett steg tillbaka så inser man ganska snart att personerna som gillar och delar ditt företags